سایت رسمی معین شاه ویسی

سایت رسمی معین شاهویسی شاعر، نویسندە و منتقد ادبی




به گزارش کمیته حفظ آثار و نشر ارزشهای حضرت امام خمینی: فستیوال بزرگ شعر بین المللی"یار و یادگار" در روز بیستم اسفند ماه با معرفی آثار برتر و برگزیده به کار خود پایان داد.

در بخش زبانهای بومی دوبیتی کوردی "دالگه" اثر شاعر جوان کرمانشاهی جناب آقای معین شاهویسی که به تازگی مجموعه شعری در حوزه این زبان منتشر کردند بر گزیده این جشنواره اعلام شد، این جشنواره بعد از مراسم اختتامیه مجموعه ای از آثار برگزیدگان را رونمایی کرد که اثر جناب شاهویسی به این صورت نگاشته شده است.

لـــه بــاڵاێ م چمان خه‌م لاریاسه

چـــــه‌ود واران ئـــاگر وه م داسـه

م یه‌ێ عومره له ناومه‌رزان چووڵێ

هــــه بێکه‌سی له لام داکــاسیاسه

ترجمه: در وجود من غم و اندوه آرمیده، فکر و اندیشه ات بر جانم آتش انداخته و عمریست که در میان مرزهای تنهایی، بیکسی و پریشانی نصیبم شده است.


به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب آقای معین شاه ویسی از شاعران برجسته ی اسلام آبادی، در جشنواره بین المللی امام موسی صدر به عنوان شاعر برتر و برگزیده انتخاب شدند.

اشعار زیادی در این جشنواره ارائه گردید که در بین آنها تنها ١٣٢ شعر که در کتاب شرح صدر قابل درج بودند انتخاب گردید که این کتاب در روز شنبه ١٨ مهر ماه سال جاری در مراسم اختتامیه رونمایی می شود، در ضمن در این جشنواره علاوه بر شاعران داخلی، شاعران خارجی فارسی زبان از کشورهایی همچون افغانستان، هند، تاجیکستان، روسیه و پاکستان اشعار خود را ارسال کرده بودند


به گزارش خبرنگار طاق نیوز، اولین جشنواره شعر حماسه پاوه در روز یکشنبه اول آذر ماه و به مناسبت هفته بسیج در شهرستان پاوه استان کرمانشاه برگزار شد.

در این جشنواره آثاری از شاعران برجسته کشوری از 4 استان ایلام، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان شرکت داده شده و در مجموع 300 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شده بود که پس از دواری 10 اثر در دو بخش کردی و فارسی مورد تقدیر قرار گرفت که آثار برتر در کتابی به یادگار از این گرامیداشت چاپ خواهد شد.


صلاح الدین قره تپه در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری چهارمین کارگاه جشنواره شعر بسیج استان کرمانشاه به میزبانی شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد.

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه افزود: این کارگاه عصر روز گذشته با معرفی و تجلیل از نفرات برتر در مجتمع تالار غدیر اسلام آباد غرب برگزار شد، قره تپه گفت: از ۱۴۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه، ۱۵ اثر به بخش نهایی راه یافته که در نهایت روز گذشته ۳ اثر برتر معرفی و برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی افزود: حسین خزایی از شهرستان صحنه، فاطمه گودینی از کنگاور و معین شاه ویسی از اسلام آباد غرب ۳ برگزیده چهارمین کارگاه شعر بسیج استان کرمانشاه بودند

مجمع شعرای متعهد کورد زبان : طی همایشی در مکان مجتمع فرهنگی_هنری الغدیر اسلام آباد غرب از استاد معین شاهویسی شاعر توانمد و نام آشنای کورد بعنوان جوان برتر و شاخص اسلام آبادی تجلیل شد .